Чому в Радянському Союзі не випускали чорні "Жигулі"?
Зазвичай споживачі не мали змоги вибирати відтінок свого автомобіля.
У Радянському Союзі чорні автомобілі вважалися символом статусу, який належав лише партійним високопосадовцям та спецслужбам. Тому прості громадяни не мали можливості придбати чорні "Жигулі", навіть якщо терпляче чекали в черзі.
Випуск масових автомобілів чорного кольору підпадав під неофіційну заборону з низки важливих причин. У СРСР відтінок автомобіля відігравав роль не лише в естетичному виборі, а й слугував певним показником соціального статусу.
Радянські виробники автомобілів представляли покупцям "Жигулі" широкий вибір кольорів – від вишневого до світло-сірого, зокрема, різноманітні відтінки синього та зеленого. Проте чорний колір так і не став доступним для широкої аудиторії споживачів.
Основною причиною цього обмеження був символічний сенс чорного кольору. В ті роки чорні автомобілі асоціювалися лише з престижними моделями, якими користувалися високопосадовці – такими як "Чайка" та "ЗІС". Випуск чорних "Жигулів" міг би підірвати існуючу автомобільну ієрархію в радянському суспільстві.
Практична сторона питання також мала значну вагу. Чорні автомобілі вимагали регулярнішого очищення через видиму брудність на їх поверхнях. Зважаючи на стан доріг у Радянському Союзі та брак автомийок, це призводило до додаткових труднощів для автовласників.
Економічний чинник теж впливав на відсутність чорних "Жигулів". Для досягнення глибокого чорного кольору потрібно було наносити декілька шарів фарби. Такий процес значно збільшував собівартість автомобіля, що суперечило концепції доступного транспорту для населення.
Через ці обмеження радянські громадяни змушені були задовольнятися іншими кольорами під час купівлі "Жигулів". Зазвичай споживачі не мали змоги вибирати відтінок свого автомобіля. та погоджувалися на будь-який доступний варіант, аби лише отримати власний транспорт після довгого очікування в черзі.
Нагадаємо, що раніше "Телеграф" розглядав питання, чому в СРСР звичайним громадянам не продавали вантажівки та мікроавтобуси. Причина полягала у державній концепції щодо функції транспорту.