Обсяги морського експорту нафти з Росії продовжують зростати вже другий тиждень підряд, досягаючи при цьому найвищих показників за останній місяць.
Збільшення експорту стало можливим завдяки незначному підвищенню цін на російську нафту, що призвело до загального зростання вартості до 1.6 мільярда доларів.
Експорт російської сирої нафти через морські шляхи продовжує зростати вже другий тиждень підряд, досягнувши найвищих показників за останній місяць. Обсяги постачання виросли на 120 тисяч барелів на добу, повторивши тенденцію попереднього тижня, що стало можливим завдяки рекордному завантаженню основних портів на Балтійському та Тихому океанах.
Цю інформацію повідомляє Bloomberg.
Однак середнє значення вантажів за останні чотири тижні знизилося на 50 тисяч барелів на добу, досягнувши 3.41 мільйона — це перше зниження за п'ять тижнів. Це падіння стало наслідком зниження експорту, яке було зафіксовано наприкінці вересня. Проте обсяги експорту все ще перевищують 3.4 мільйони барелів, що трапляється лише кілька разів з середини травня. Водночас російська нафтопереробна промисловість стикається з помітним зниженням, прогнозуючи найнижчі показники з травня 2022 року, що призводить до зростання обсягів експорту сирої нафти.
Збільшення обсягів експорту було зумовлено незначним зростанням цін на російську нафту, що призвело до загального підвищення вартості експорту Москви приблизно на 50 мільйонів доларів, досягнувши 1,6 мільярда доларів за тиждень, що завершився 27 жовтня. Протягом останніх місяців санкції проти танкерів, які транспортують російську нафту, виявилися менш ефективними, незважаючи на збільшення кількості суден, що потрапили під санкції.
Протягом останнього тижня 32 танкери здійснили завантаження 24.79 мільйона барелів російської сирої нафти, що перевищує показник попереднього тижня, коли 32 судна перевезли 23.93 мільйона барелів. Хоча тижневі обсяги вантажів зросли, середнє значення за останні чотири тижні знизилося до 3.41 мільйона барелів на день.
Експорт російської нафти до Європи був зупинений, а постачання до Болгарії припинилися наприкінці минулого року. Наразі Туреччина є єдиним ринком для вантажів з західних портів Росії, обсяги яких знизилися до приблизно 290 тисяч барелів на добу.
Фон. Раніше видання Mind повідомляло, що незважаючи на обмеження, запроваджені державами "Великої сімки", ціни на російську нафту залишаються на високому рівні, що дозволяє Кремлю продовжувати отримувати значні прибутки від її реалізації.