Екс-очільник київського метрополітену став підозрюваним у зв'язку зі скандалом навколо підтоплення тунелю між станціями "Либідська" та "Деміївська" -- Delo.ua.
12 грудня на GET Business Festival відкриються нові можливості для оптимізації комунікацій, впровадження IT-рішень та залучення інвестицій, що сприятимуть розвитку вашого бізнесу.
За інформацією столичної прокуратури, саме неналежне виконання службових обов'язків стало причиною розгерметизації тунелю, що сполучає станції "Деміївська" та "Либідська". Це призвело до утворення тріщин у стінах тунелю та його подальшого підтоплення.
Розслідування виявило, що керівник комунального підприємства зобов'язаний був здійснювати оцінку ризиків виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах метрополітену, вживати заходів для забезпечення тривалої експлуатації штучних споруд, а також запобігати їх несправностям. Крім того, він мав призначати комісію для проведення спеціальних перевірок, обстежень і моніторингу дефектних та ослаблених конструкцій і споруд станцій.
Наслідком невиконання цих обов'язків стало поступове руйнування окремих елементів тунелів, що призвело до потрапляння води, появи сталактитів, вимивання та порушення цілісності гідроізоляції тунелю протягом тривалого часу. Внаслідок цього 8 грудня було вирішено призупинити там рух поїздів.
Відзначається, що в процесі розслідування було виконано ряд експертиз, зокрема пожежно-технічну, а також аналіз металів, речовин і сплавів. Крім того, здійснено комплексні комп'ютерно-технічні та судово-технічні дослідження, а також комісійні будівельно-технічні та економічні експертизи.
Вони встановили, що експлуатація тунелю є неналежною та не відповідає будівельним нормам та правилам. Збитки міському бюджету внаслідок недбалості екскерівника КП лише за грудень 2023 - березень 2024 року оцінено у понад 138,5 мільйона гривень. "Київський метрополітен" через закриття станцій метро недоотримав доходи у сумі майже 26 мільйонів гривень.
У прокуратурі повідомили, що колишній глава компанії проігнорував кілька повісток, надісланих йому заздалегідь. У зв'язку з цим, підозру йому було висунуто дистанційно, через офіційні адреси його реєстрації та проживання. Наразі тривають заходи для з'ясування його місцезнаходження.
Нагадаємо, що в липні підозри в цій справі були висунуті начальнику служби колії та тунельних споруд, а також головному інженеру КП "Київський метрополітен" Віктору Вигівському, який обійняв посаду виконуючого обов'язки начальника після відставки Брагінського. Усім їм пред'явлено обвинувачення за частиною 2 статті 367 Кримінального кодексу України (службова недбалість, що призвела до тяжких наслідків).
Варто зазначити, що рух між станцією "Деміївська" та кінцевою станцією "Теремки" було відновлено вже 13 грудня. Проте ця ділянка функціонувала окремо від решти мережі метрополітену протягом дев'яти місяців через демонтаж старого тунелю та будівництво нового між станціями "Либідська" та "Деміївська". Повноцінний рух по "синій" лінії метро був відновлений лише 12 вересня.