Сполучені Штати можуть ввести заборону на застосування китайського програмного забезпечення в автомобілях, повідомляє Reuters.
Пропонується надати громадськості можливість висловити свої коментарі протягом 30 днів перед фінальним затвердженням рішення.
Міністерство торгівлі Сполучених Штатів у понеділок, 23 вересня 2024 року, може запропонувати заборонити китайське програмне й апаратне забезпечення у транспортних засобах з міркувань національної безпеки.
Цю інформацію повідомляє Reuters, посилаючись на свої джерела.
Відзначається, що адміністрація президента США Джо Байдена виявила глибоке занепокоєння щодо збору даних про американських водіїв та інфраструктуру китайськими компаніями. Вони також висловлюють побоювання щодо можливого іноземного втручання в управління транспортними засобами, які підключені до інтернету та навігаційних систем.
Згідно з інформацією, опублікованою в засобах масової інформації, нові правила заборонять імпорт та продаж автомобілів з Китаю, які оснащені важливими системами зв'язку або автоматизованим керуванням. Крім того, американська адміністрація має намір надати громадськості можливість ознайомитися з проектом і висловити свої думки протягом 30 днів перед ухваленням остаточного рішення.
Окрім цього, міністерство планує запропонувати, щоб заборона на програмне забезпечення набула чинності з 2027 модельного року. Водночас заборона на апаратне забезпечення набуде чинності в січні 2029 або 2030 модельного року.
Варто зазначити, що під обмеження потраплять автомобілі, оснащені специфічними можливостями Bluetooth, супутникової комунікації та бездротового зв'язку, а також високоефективні транспортні засоби, здатні функціонувати без присутності водія.
Видання також отримало інформацію про те, що обмеження поширюватимуться на інші іноземні вороги США, в тому числі на Росію.
Фонові дані. Як повідомлялося раніше в Mind, Китай вперше за багато років випередив Японію за обсягами експорту автомобілів. При цьому половина з цих поставок була забезпечена Росією.
У той же час порти Європи стають своєрідними "парковками для автомобілів" через зниження обсягів продажу та труднощі в логістиці. Дистриб’ютори автомобілів дедалі частіше використовують території портів у якості складів.