У навчальних закладах Броварської громади відкриті ресурсні кімнати для надання допомоги дітям з особливими освітніми потребами | УНН
У навчальних закладах та дитячих садках Броварської громади створили спеціалізовані простори для дітей з особливими освітніми потребами. Ці кімнати обладнані ресурсами, що сприяють психоемоційному розвантаженню та розвитку корекційних навичок.
У Броварській територіальній громаді в 12 комунальних школах та дитячих садках відкрито ресурсні кімнати, призначені для дітей з особливими освітніми потребами. Ці приміщення застосовуються для психоемоційного розвантаження, корекційно-розвивальних занять, а також для індивідуальних і групових уроків. Про це повідомила Броварська міська рада в матеріалах для УНН.
Ресурсні кімнати стали важливим елементом у створенні доступного освітнього середовища в Броварській громаді, надаючи необхідну підтримку та сприяючи повноцінному розвитку дітей з особливими освітніми потребами. У них працюють фахівці, серед яких логопеди, дефектологи, психологи та реабілітологи.
Згідно з інформацією, наданою міською радою, у загальноосвітніх навчальних закладах громади працюють 7 спеціалістів з логопедії, 13 психологів, 14 дефектологів та 1 реабілітолог. У дошкільних установах чисельність логопедів становить 42.
Ресурсні кімнати обладнані різноманітними елементами для релаксації, зокрема спеціальними пісочницями та пристроями для відтворення музичних записів. У цих кімнатах можна знайти предмети, які сприяють заспокоєнню та сенсорному розвантаженню, такі як тактильні панелі, м’які модулі й світлові інсталяції. Вони оснащені комфортними пуфами, столами та стільцями, а також дидактичними матеріалами, які педагоги використовують для навчання та розвитку соціальних і когнітивних навичок. Крім того, у кімнатах розміщені об'єкти для розвитку моторики, наприклад, м'ячі для балансування, сходи та інші рухливі конструкції, які допомагають дітям вдосконалювати координацію та фізичні вміння, - повідомили в міській раді.
Загалом у громаді функціонує 179 інклюзивних класів у 12 загальноосвітніх закладах, де навчаються 289 учнів з особливими освітніми потребами, а також 6 інклюзивних груп подовженого дня. З 23 комунальних закладів дошкільної освіти 19 мають 59 інклюзивних груп, які відвідує 141 дитина. Троє з них мають постійний супровід асистента дитини, а у кожному класі та групі є асистент учителя або вихователя.
Для забезпечення доступу до освіти 13 учням з опорно-руховими порушеннями надається спеціальний транспорт, що підвозить дітей до шкіл та назад.
Наприклад, до Требухівського ліцею курсує автобус, спеціально пристосований для транспортування дітей, які користуються інвалідними візками. Цей автобус був наданий громадською організацією "Жіноче об'єднання" завдяки підтримці австрійських партнерів.
Додамо може бути перефразовано як "Давайте додамо" або "Ми додамо".
Броварська громада активно працює над створенням освітнього простору, що враховує потреби дітей із сенсорними порушеннями, надаючи їм доступ до спеціалізованих підручників, новітніх технологій та інклюзивних навчальних програм.
У межах Броварської міської територіальної громади в Інклюзивно-ресурсному центрі (ІРЦ) зареєстровано 2 256 дітей з особливими освітніми потребами. Серед них 1 426 є дошкільниками, тоді як 830 відвідують школу. Для того щоб забезпечити цим дітям рівний доступ до освіти, у громаді реалізовано багато інклюзивних ініціатив та адаптацій.