Виробники будівельних матеріалів очікують підвищення цін у зв'язку з новими тарифами Українських залізниць.
Представники бізнесу попередили, що Укрзалізниця може опинитися в ситуації, коли, крім перевезення пасажирів та військових вантажів, вона не матиме більше чим займатися.
В Україні очікується підвищення цін на будівельні матеріали у разі, якщо Укрзалізниця вирішить збільшити тарифи на вантажні перевезення. Про це повідомив президент Всеукраїнської асоціації виробників будівельних матеріалів Костянтин Салій під час прес-конференції, присвяченої тарифній політиці УЗ.
За його словами часто доводиться чути запити від журналістів, чи будуть будівельні матеріали під час відбудови зі знижкою, чи підтримає галузь українців.
"Я хочу сказати: після таких "дружніх" кроків, які робить Укрзалізниця, ніяких знижок не можна очікувати. Тому що навіть бетонні системи та інші вироби, їх виробництво стартує з кар'єру. Ми зараз вже дійшли до того, що коли наші виробники роблять оборонні споруди, то часто-густо приймається рішення доставки необхідних матеріалів автомобільним транспортом. Тому що ніхто не знає, чи вчасно подасть Укрзалізниця на це замовлення вагони, і що буде з тарифами", - розповів Салій.
На його думку, будівельний сектор вже зараз веде свою діяльність зі збитками. Якщо така ситуація збережеться, Укрзалізниця може виявитися в становищі, коли, крім пасажирських перевезень та військових вантажів, у неї не залишиться інших можливостей для транспортування.
"Ми вважаємо, що адміністрація Укрзалізниці повинна відновити практику відкритого діалогу з лідерами галузі. Ми маємо знання про реалії нашої індустрії, її потенціал та тарифи, які вона здатна запропонувати. Керівництво Укрзалізниці має діяти з позиції державницької відповідальності і дбати про інтереси споживачів. Адже без споживачів не буде і їх високих доходів. Тому не варто використовувати війну як виправдання: керівництво Укрзалізниці не перебуває на передовій. Воно знаходиться в більш захищених умовах і може організувати консультації з нами", - підкреслив Салій.
Він також зазначив, що твердження керівництва УЗ про незначні зміни тарифів внаслідок підвищення є неправдивими – в результаті ланцюгова вартість товарів істотно зросте. Виробники будівельних матеріалів не можуть функціонувати в умовах повного збитку.
Салій підкреслив, що обсяги генерації доходів та товарів, які можуть приносити фінансові надходження Укрзалізниці, зменшуються. Якщо ж видобувні компанії, чия продукція в основному буде використана для відновлення України, зіштовхнуться з банкрутством і закриттям своїх виробництв, наш ринок заповнять іноземні виробники з високими цінами.
"Отже, президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів вважає, що якщо нове державне керівництво, зокрема новий міністр, зверне увагу на діяльність своїх підлеглих або тих, хто має відношення до відповідних структур, це може призвести до вигідних умов для виробників."
Нагадуємо, що в Укрзалізниці повідомили про отримання прибутку в розмірі понад 3 мільярдів гривень за перші шість місяців року. Проте вже в липні та серпні компанія зіткнулася з фінансовими втратами, які склали близько 600-700 мільйонів гривень щомісяця. У зв'язку з цим, в УЗ ухвалили рішення про необхідність перегляду тарифів на вантажні перевезення.
Не так давно Федерація роботодавців транспорту України направила звернення до прем'єр-міністра Дениса Шмигаля стосовно тарифів Укрзалізниці. В організації вважають, що завдяки оптимізації витрат компанії можна зменшити вантажні тарифи на 20% у порівнянні з нинішніми показниками.