Замість того, щоб реалізувати проект метро в Києві, підрядники вирішили інвестувати кошти на депозит. Яку прибутковість вони вже отримали?
Правоохоронні органи виявили злочинну схему.
Підрядник інвестував бюджетні кошти, отримані від Києва для реалізації проекту будівництва метро на Виноградар, у банківські депозити. Завдяки цьому хитрі "бізнесмени" отримали прибуток у вигляді відсотків, що перевищує 139 мільйонів гривень.
Тепер підрядник зобов'язаний повернути всі ці кошти Київській міській раді. Інформацію про це оприлюднила прес-служба Київської міської прокуратури.
Відомо, що комерційна структура розмістила гроші, одержані з бюджету столиці на будівництво метрополітену від станції "Сирець" до житлового масиву Виноградар, на депозитних рахунках у банку. Таким чином підрядники заробили відсотки у сумі понад 139 мільйонів гривень.
"У жовтні 2021 року Київська міська прокуратура подала позов до Господарського суду столиці, в якому вимагала повернути територіальній громаді Києва, представленій Київською міською радою, кошти, отримані підрядником без достатніх підстав," -- зазначено у повідомленні.
Слід підкреслити, що ця справа проходила через численні судові інстанції і неодноразово змінювала своїх "власників". В підсумку, апеляційний господарський суд підтримав позицію прокурора, внаслідок чого підрядна компанія повинна повернути до бюджету столиці більше ніж 139 мільйонів гривень.
Нагадаємо, що роботи з будівництва метро в напрямку Виноградаря розпочалися у березні 2019 року. Тоді спеціалісти почали реалізовувати перший етап, який включає дві станції - "Мостицька" та "Проспект Правди". Загальна довжина цього відрізка становить 3,7 кілометра, починаючи від станції "Сирець", причому деякі ділянки проходять на глибині 40 метрів. Варто зазначити, що частина маршруту проходитиме через зсувні території, де є значна кількість ґрунтових вод, та під річкою Сирець.
У результаті, загальна вартість першого етапу проекту зросла до 6,3 мільярда гривень. Дві станції мали бути введені в експлуатацію наприкінці 2021 року. Проте у вересні 2021 року терміни реалізації проекту спочатку перенесли на 2023 рік, а наразі офіційно оголошено, що запуск цих двох станцій відбудеться вже в 2024 році.
В кінці вересня цього року правоохоронні органи провели обшуки в офісах "Київметробуду", а також в експертній установі та підрядних компаніях через підозри у розтраті бюджетних коштів під час будівництва метро на Виноградарі. Як повідомили в прокуратурі Києва, в результаті обшуків була вилучена документація, що стосується будівництва метрополітену в цій частині міста, і наразі проходить її ретельне дослідження.
У цьому році з'явилася інформація про те, що Національне антикорупційне бюро розпочало досудове розслідування стосовно ймовірних злочинних дій колишнього керівника КП "Київський метрополітен" Віктора Брагінського. Він пішов з посади після резонансного корупційного скандалу.
Раніше "Телеграф" інформував про термінове закриття шести станцій на "синій" гілці метро в Києві. Причиною цього стали розгерметизація та підтоплення тунельного проходу між станціями "Деміївська" і "Либідська".
Після цього метрополітен активував рух поїздів у форматі човникового сполучення в сторону "Теремків" і назад. Водночас правоохоронці прибули до КП "Київський метрополітен" та Київської міської державної адміністрації для проведення обшуків у рамках розслідування причин аварії в метрополітенівській шахті.
Незабаром з'явилася новина про нову надзвичайну ситуацію, що сталася над "затопленою" станцією метро в Києві. На тротуарі помітили значні тріщини, а одна з електричних опор отримала глибоку воронку — тут грунт активно почав осідати.
Згодом з'ясувалося, що під час зведення синьої лінії київського метро між станціями "Деміївська" та "Либідська" сталося чимало помилок. Однак сам проект не мав суттєвих недоліків.